Основной этап

На основе представленных речевых образцов, после уточнения функции использования “ Second Conditional”, выполняется серия имитативных упражнений в режиме T-C, затем P-P. :

1) Т: What would you do if you were a queen/king?

What would you do if you lived in a palace?

What would you do with the money if you had 1000$?

2) P-P: Discuss the following situations with your partner.

a) Who would you like to be if you woke up tomorrow as a different person?

b) What three things would you take with you if you were shipwrecked on a desert island?

c) Which single item would you save if your house was on fire?

В процессе таких упражнений функция грамматического явления усваивается параллельно с формой, а не в отрыве от неё.

Тем не менее, после серии имитативных упражнений необходимо уточнить форму, преподнося её в виде сравнения с похожим грамматическим явлением.

На доске записаны два предложения:

If the weather is fine tomorrow I will go for a walk

If the weather were fine today I would go for a walk

На основе вышеуказанных примеров учащиеся делают всевозможные выводы касающиеся как формы, так и функции явлений.

На этом предъявления материала завершается и начинается этап первичной автоматизации на основе речевых образцов и условно-речевых упражнений, имитирующих естественный акт коммуникации. Например, такие упражнения:

Ex. Here is a list of future possibilities. Which do you think are :

a)

possible

b)

possible in theory but probably won’t happen?

· rain at the weekend

· you win a lot of money

· you are president of your country

· you have nothing to do tonight

· you have a winter holiday

· you have three wishes

Discuss these possibilities in groups. ( use First or Second Conditional)

Ex.

Work in pairs. Imagine yourself in the following situations, and discuss what would you do.

Прямокутна виноска: What would you do if you were suddenly given three days’ holiday?

What would you do if………

§ your mother bought you a sweater for your birthday and you didn’t like it?

§ you were at a friend’s house for dinner, and you didn’t like the food?

§ you came home and found a burglar?

§ you saw someone stealing from a shop?

Для того, чтобы закрепить использование Second Conditional в функции – нереальное условие и его результат, домашнее задание выглядит следующим образом: учащимся предлагается составить монологическое высказывание по теме : “ I have a dream. What would happen if my dream came true ”.

2 урок

Задачи:

§ Дальнейшая автоматизация грамматического материала

§ Дальнейшее развитие навыков говорения (диалогической и монологической речи), чтения, аудирования

Перейти на страницу: 1 2 3 4 5 6 7